Eliza Kruszczyńska

sopran lirico-spinto

Ukończyła klasę skrzypiec w Conservatorio A. Casella w L'Aquila we Włoszech. Uczyła się śpiewu solowego w klasie prof. Marii Luisy Carboni w Akademii Muzycznej Luisy D'Annunzio w Pescarze. Głos doskonaliła także pod opieką Nicholasa Giusti i Marii Slatinaru Nistor. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich prowadzonych przez: Reginę Resnik, Mirellę Freni, Leontinę Vaduvę, George Vaz de Carvallo, Lucianę Serrę, Renatę Scotto i Teresę Żylis-Garę.


W czasie studiów zadebiutowała w Teatro Auditorium Flaiano w Pescarze w IV Symfonii Mahlera i w roli Lauretty w operze G. Pucciniego Gianni Schicchi.

W 2004 roku była finalistką w konkursie "Toti del Monte" w Treviso, a także finalistką w konkursach w Spoleto i Toulouse. Występowała zagranicą (Rumunia, Włochy, Francja, Kanada, Hiszpania).

W Polsce uczestniczyła w wielu festiwalach muzycznych, m in. "Ogrodach Muzycznych" w Warszawie, Festiwalu Moniuszkowskim w Kudowie Zdroju, "Wielkanocy Muzycznej" w Łodzi, Europejskim Festiwalu im. Jana Kiepury. W maju 2010 r. została pierwszą w historii polską laureatką Grand Prix, w ponad 20. letniej historii Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie, zdobywając także nagrodę publiczności oraz nagrodę dla najlepszego sopranu.

 

Artystka współpracuje z filharmoniami w: Poznaniu, Łodzi, Bydgoszczy, Krakowie i Warszawie.

 

W 2012 r. na zaproszenie Maestro Antoniego Wita wykonała partię sopranową w Symfonii B-dur Mendelssohna pod batutą Jesúsa López-Cobosa. W 2013 r. wykonała partię solową w Lament for Jerusalem Johna Tavenera pod dyrekcją Piotra Gajewskiego. W Filharmonii Poznańskiej wystąpiła w partii sopranowej w Missa pro pace Wojciecha Kilara (koncert z udziałem Chóru Poznańskie Słowiki). W 2012 r. zadebiutowała w łódzkim Teatrze Wielkim, gdzie wykonała partię Cio-Cio-San w Madame Butterfly, pod dyrekcją Tadeusza Kozłowskiego.

W 2012 r. ukazała się płyta z kompletnym nagraniem opery Monbar Ignacego F. Dobrzyńskiego, pod dyrekcją Łukasza Borowicza.

 

Od 2013 r. jest solistką Opery Wrocławskiej, gdzie debiutowała partią Antonii w Opowieściach Hoffmanna J. Offenbacha. Na tej scenie wykonywała m. in. role: Flory w Chopinie G. Oreficego, Abigaille w Nabucco G. Verdiego, Lady Makbet w Makbecie G. Verdiego, Dziewczyny-Kwiatu w Parsifalu R. Wagnera, Micaeli w Carmen G. Bizeta i Cio-Cio-San w Madame Butterfly G. Pucciniego, Leonory w Trubadurze G.Verdiego

 

W listopadzie 2013 zaśpiewała partię Leili w megawidowisku operowym Poławiacze pereł G. Bizeta w Hali Stulecia. W marcu 2014 wykonała partię drugiego sopranu w Requiem A. Schittkiego w Filharmonii Narodowej, pod dyrekcją Jacka Kaspszyka. W czerwcu 2014 wykonała partię Lady Makbet w megawidowisku operowym Makbet G.Verdiego w Hali Stulecia. W czerwcu 2015 zaśpiewała partię Senty w megawidowisku operowym Latający Holender R. Wagnera w Teatrze na Pergoli.

W  styczniu 2017 wystąpiła jako Madame Butterfly w dziele G. Pucciniego w Operze Bałtyckiej. W tym roku zadebiutowała także jako Leonora w Trubadurze i Abigaille w Nabucco G. Verdiego w Operze Wrocławskiej.

 

W październiku 2017 r. po raz pierwszy wykonała Leonorę w Fidelio L. van Beethovena, w lutym 2018 zadebiutowała  w roli Leonory w Oberto re di Bonifacio G. Verdiego (w wersji koncertowej), w czerwcu 2018 r. zaśpiewała po raz pierwszy Santuzzę w Rycerskości wieśniaczej P. Mascagniego w Operze Wrocławskiej.

Główne partie operowe:

  • J. Offenbach, Opowieści Hoffmanna, Antonia i Giullietta

  • G. Puccini, Cyganeria, Mimi,

  • G. Puccini,  Madame Butterfly (partia tytułowa)

  • R. Wagner, Latający Holender, Senta

  • G. Verdi, Don Carlos, Elżbieta

  • G. Verdi, Makbet, Lady Makbet

  • G. Verdi, Nabucco, Abigaille

  • G. Verdi, Trubadur, Leonora

+48 501 726 494 

e-mail: tomasz@aoartage.com

  • AO Artage - face
  • Kanał AO Artag e
  • Instagram Social Icon