Reprezentacja artystów w świecie operowym

Sebastian Marszałowicz

bas

Absolwent Wydziału Inżynierii Materiałowej i Ceramiki Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie (2006).

 

W roku 2014 z wyróżnieniem ukończył studia na Wydziale Wokalno – Aktorskim w klasie śpiewu profesora Piotra Kusiewicza w Akademii Muzycznej w Krakowie. Naukę śpiewu kontynuował u Jacka Ozimkowskiego i Dariusza Grabowskiego. 

 

Jeszcze w trakcie pierwszych studiów dołączył do Chóru Akademii Rolniczej im. H. Kołłątaja w Krakowie, gdzie jako chórzysta i solista odkrył w sobie zainteresowanie muzyką klasyczną. Wraz z Chórem koncertował w kraju i zagranicą oraz nagrał trzy płyty: Gdzie słyszysz śpiew, tam wejdź… i Vivat Academia (2006) pod batutą Joanny Gutowskiej – Kuźmicz oraz Pieśń rodzin katyńskich (Pomaton EMI 2008) pod batutą Włodzimierza Siedlika.

 

Uczestnik kursu Letnia Akademia Śpiewu organizowanego przez Katedrę Wokalistyki Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w 2009 roku w Gdańsku. Uczestnik kursu Michała Znanieckiego w 2013 roku w Krakowie. Uczestnik kursu mistrzowskiego wybitnej pedagog śpiewu Charlotte Lehmann w 2014 roku w Krakowie. Uczestnik kursu Thomasa Heyera podczas Międzynarodowych Mistrzowskich Kursów im. Jana Kiepury w Sosnowcu w 2016 roku.

 

Laureat Nagrody Związku Artystów Scen Polskich Oddział Warszawa na Festiwalu Belcanto 2010 w Nałęczowie.

 

W 2013 roku wziął udział w nagraniach płyty Dominika Pietraszki Lament Ofiarom Katynia 2010.

Współpracował z Chórem Polskiego Radia w Krakowie. W latach 2011 – 2012 członek chóru Filharmonii Krakowskiej – 2 bas. W 2013 roku wziął udział w 22 spektaklach Zemsty nietoperza J. Straussa, podczas festiwalu Schlossfestspiele w Schwerin jako chórzysta (2 bas) i aktor.

 

Jako solista wystąpił m.in. w Requiem W. A. Mozarta z Agencją Promusica koncertując w Halle, Dreźnie i Opolu, był odtwórcą roli Garibalda ocenionej z wyróżnieniem w Rodelindzie G. F. Haendla – podczas studiów na Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2015 roku wystąpił w roli Sarastra w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta w Gdańsku, a także wziął udział w widowisku operowo-teatralnym Królowa wróżek: Sen nocy letniej opartym na muzyce H. Purcella w reżyserii Michała Znanieckiego, gdzie kreował Oberona, Hymena, Pijanego Poety.

 

Współpracował m.in. z pedagogami – Piotr Kusiewicz, Jacek Ozimkowski, Dariusz Grabowski, Jerzy Michno, Charlotte Lehmann, Ryszard Karczykowski; z dyrygentami – Paul Esswood, Daniel Huppert, Jerzy Sobeńko, Marek Tracz, Krzysztof Penderecki, Włodzimierz Siedlik, Łukasz Borowicz, Joanna Gutowska – Kuźmicz; Tomaszem Tokarczykiem; reżyserami – Michał Znaniecki, Peter Dehler, Monika Rasiewicz, Przemysław Klonowski.

 

Debiutował na scenie rolą Dziemby w Halce S. Moniuszki w Operze Nova w Bydgoszczy.

 

Od lutego 2018 roku współpracuje z Krakowską Operą Kameralną (Uberto w La serva padrona, Colas w Bastien und Bastienne).

W kwietniu 2018 roku zadebiutował w Warszawskiej Operze Kameralnej partią Osmina w Uprowadzeniu z seraju W. A. Mozarta.

 Współpracuje z Orkiestrą Straussowską Obligato (m.in. koncert w Filharmonii Narodowej w Warszawie w 2016 roku).

 

Od września 2018 jest etatowym solistą Opery Krakowskiej.

Partie operowe, operetkowe i musicalowe:  

  • J. Bock, Skrzypek na dachu, Tewje Mleczarz 

  • G. F. Haendel, Rodelinda, Garibaldo

  • W. A. Mozart, Bastien und Bastienne, Colas

  • W. A. Mozart, Czarodziejski flet, Sarastro

  • W. A. Mozart, Uprowadzenie z seraju, Osmin

  • S. Moniuszko, Straszny dwór, Skołuba

  • S. Moniuszko, Halka, Dziemba, Stolnik (w przygotowaniu)

  • G. B. Pergolesi, La serva padrona (Służąca panią), Uberto

  • AO Artage - face
  • Kanał AO Artag e
  • Instagram Social Icon

+48 501 726 494 

e-mail: tomasz@aoartage.com