Tomasz Tracz

tenor liryczny

Absolwent Akademii Muzycznej we Wrocławiu i stypendysta Universität für Musik und darstellende Kunst w Grazu. 

Współpracował z Operą Wrocławską, Operą i Filharmonią Podlaską w Białymstoku, „Operą na Zamku” w Szczecinie, Operą Śląską w Bytomiu, Operą „Nova” w Bydgoszczy, teatrami muzycznymi w Poznaniu i w Gliwicach, a także wiedeńskim „Theater Akzent”.
Ma za sobą udział w turniejach tenorów w Szczecinie i Szczawnie-Zdroju, na Festiwalu Moniuszkowskim w Kodowie-Zdroju, w Bydgoskim Festiwalu Operowym a także w „Arezzo Summer Music Festival” we Włoszech. 

 

Od 2012 do 2015 związany był z Operą i Filharmonią Podlaską –Europejskim Centrum Sztuki w Białymstoku, gdzie m.in. kreował postać Prześladowcy w polskiej prapremierze musicalu „Korczak” (nagroda – Wydarzenie Historyczne Roku 2012).

W 2013 w ramach XX Bydgoskiego Festiwalu Operowego wziął udział w światowej prapremierze opery współczesnej „Poiesis” P. Zycha. W tym samym roku wystąpił w polskiej prapremierze opery komicznej J. Offenbacha „Robinson Crusoe” organizowanej przez Operę na Zamku w Szczecinie. W 2015 wykonał Requiem Gabriela Fauré w kościele Św. Józefa na Kah​lenbergu w Wiedniu dla Polonii austryjackiej. W tym samym sezonie występował w roli Ferranda w „Così fan tutte” m.in. w Wiedeńskim Theater Akzent, a także brał udział w Arezzo Summer Music Festival we Włoszech. W październiku 2015 roku wziął udział w przedstawieniach „Strasznego Dworu” St. Moniuszki na deskach Polskiego Ośrodka Społeczno-Kulturalnego w Londynie.

 

W grudniu 2015 na zaproszenie Accademia Musicale Europea wystąpił w ramach festiwalu „Tra cielo e terra” w Rzymie, a także w superwidowisku „Baron cygański” J. Straussa wystawionym w wałbrzyskim Aqua Parku oraz Hali Stulecia we Wrocławiu. W 2016 na zaproszenie Polskiego Ośrodka Społeczno-Kulturalnego w Londynie kreował partię Dzidziego w „Hrabinie” St. Moniuszki.

W styczniu 2018 zaśpiewał Albazara w Turku we Włoszech G. Rossiniego, w kwietniu Pedrilla w Uprowadzeniu z seraju W. A. Mozarta na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej. W czerwcu 2018 r. kreował partię Hrabiego Belfiore w Rzekomej ogrodniczce Mozarta (wystąpił w koprodukcji Opery Śląskiej  i Akademii Muzycznej w Katowicach, zarówno w obsadzie artystów Opery Śląskiej, jak i obsadzie studenckiej (kier. muz. Bassem Akiki). 

W 2019 brał udział w koncertach noworocznych w Austrii, Niemczech, Danii i Polsce, podczas festiwalu operowego POF w Wiedniu występował jako Don Ottavio w Don Giovannim W. A. Mozarta. Kreował postać Hrabiego Almavivy w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego w Teatrze Operowym w Varnie, podczas inauguracji sezonu.

 

W 2020 artysta brał udział w przedstawieniach opery Don Bucefalo A. Cagoniego (polska prapremiera dzieła) w Operze Bałtyckiej w Gdańsku oraz śpiewał na 18. Polnischer Frühlingsball w Wiedniu.

W sierpniu został 2020 zwycięzcą konkursu Musica Sacra w Rzymie.

 

Wybrane partie operowe:

  • A. Cagnoni, Don Bucefalo, Carlino

  • G. Bizet, Carmen Remendado;  ​

  • G. Donizetti, Napój miłosny, Nemorino;  ​

  • S. Moniuszko, Flis, Franek

  • S. Moniuszko, Hrabina, Dzidzi;

  • S. Moniuszko, Straszny dwór, Pan Damazy; ​

  • W. A. Mozart, Cosi fan tutte, Ferrando;  ​

  • W. A. Mozart, Czarodziejski flet, Tamino i Monostatos;

  • W. A. Mozart, Don Giovanni, Don Ottavio;

  • W.A. Mozart, Rzekoma ogrodniczka, Belfiore

  • W. A. Mozart, Wesele Figara, Don Basilio i Don Curzio;

  • W. A. Mozart, Uprowadzenie z seraju, Pedrillo; 

  • G. Rossini, Jedwabna drabinka (La scala di seta), Dorvil;

  • G. Rossini, Turek we Wloszech, Albazar;

  • G. Verdi, Nabucco , Izmael / Abdallo​;

  • G. Verdi, Traviata, Alfred / Gaston;

  • P. Zych, Poiesis,​ Elpenor;

 

Partie operetkowe i musicalowe:

  • J. Bock, Skrzypek na dachu, Sasza;  

  • W. Bogusławski i J. Stefani, ​ Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale;

  • J. Offenbach, Robinson Crusoe, Toby;

  • J. Strauss, Baron cygański, Ottokar;

  • J. Strauss, Zemsta nietoperza, Orlofsky

  • Ch. William, Korczak, Prześladowca;

Partie oratoryjne:

  • J. S. Bach, Msza h-moll;

  • J. S. Bach, Magnificat;

  • G. Fauré, Requiem

  • F. G. Handel, Mesjasz;

  • J. Haydn, Stabat Mater;

  • W. A. Mozart, Msza c-moll;

  • W. A. Mozart, Requiem.

+48 501 726 494 

e-mail: tomasz@aoartage.com

  • AO Artage - face
  • Kanał AO Artag e
  • Instagram Social Icon