top of page
Justyna Ilnicka_portret1.jpg

Justyna Ilnicka

sopran liryczno-koloraturowy

Śpiewaczka rozpoczęła edukację muzyczną od gry na flecie poprzecznym . Następnie podjęła studia wokalne na Akademii Muzycznej we Wrocławiu i kontynuowała naukę na  Uniwersytecie Mozarteum  w  Salzburgu. Kształciła się pod kieruniem takich osobistości jak Teresa Żylis-Gara, Ingrid Kremling, Bogdan Makal. Doskonalila swe umiejętności także na kierunku „Lied und Oratorium” u prof. Wolfgang Holzmaira w Salzburgu. 

 

Laureatka Grand Prix na II Międzynarodowym Konkursie Młodych Śpiewaków im. A. Kucingisa w Wilnie, wyróżnienia na Ogólnopolskim Konkursie Arii i Pieśni we Włoszakowicach, Stypendystka Prezydenta Miasta Wrocław Rafała Dutkiewicza dla wybitnie uzdolnionej młodzieży.

Debiutowała partią Barbariny w operze Mozarta Wesele Figara pod batutą Jana Tomasza Adamusa, w reżyserii Jana Peszka i Cezarego Tomaszewskiego w Krakowie oraz Festiwalu Bachowskim w Świdnicy.

Jako solistka oraz kameralistka brała udział w wielu znanych festiwalach muzycznych m.in. Salzburger Festspiele, BBC Proms (Wielka Brytania), Gut Immling (Niemcy), Wratislavia Cantans oraz  Festiwalu Muzyki Filmowej (Wrocław), Gaude Mater (Częstochowa), Festiwalu Bachowskim (Świdnica), Festiwalu Muzyki Współczesnej (Jelenia Góra), Festiwalu im. J. Waldorfa (Radziejowice).

Występowała w roli Susanny (Le nozze di Figaro Mozarta) oraz Musetty (La Boheme Pucciniego) w Salzburgu. W sezonie artystycznym 2009/10 można ją było  usłyszeć we wrocławskim Teatrze Lalek w partii Columbiny w operze Pożar J. Haydna. W jej repertuarze znajduja się także partie Ännchen (Wolny Strzelec Webera),  Amora (Orfeusz i Eurydyka Glucka), Dalindy (Ariodante Haendla), Oberto (Alcina Haendla), Stazji (Księżniczka CzardaszaKalmana) czy Seleuce (Tolomeo i Alessandro Scarlattiego).

Artystka,  której wielką pasją jest także muzyka kameralna,  regularnie występuje z  recitalami pieśni, można ją także usłyszeć w dziełach oratoryjnych i  muzyce symfonicznej.

Obecenie  śpiewaczka związana jest między innymi z instytucją Salzburger  Konzertgesellschaft oraz kwartetem smyczkowym Amadeus Consort Salzburg   oraz z salzburskim Mozartchor, przy ktorym prowadzi emisję glosu (kierownictwo Stefan Mohr).  Ponadto pojawia się gościnnie w zespołach muzyki barokowej jak Bach Werk Vokal w Salzburgu (Gordon Safari) i Capella Cracoviensis w Krakowie (Jan Tomasz Adams).

Brała  udział   w licznych kursach wokalnych (m.in. Teresa Żylis-Gara, Anna  Tomowa-Sintow, Helen Donath, Helena Łazarska, Andrzej Dobber)  wielokrotnie otrzymując dyplomy uznania. Współpracowała z takimi  dyrygentami jak: Paul McCreesh, Andreas Spering, Andrew Parrot, Jan Tomasz Adamus, Andrzej Kosendiak, Jacek  Kasprzyk, Ernst Kovacic, Cornelia von Kerssenbrock, Stefan Mohr, Gernot  Sahler, Giovani Veneri, Pavel Brohin, Gordon Safari, Jerzy Salwarowski, Krzesimir  Dębski, Marek Moś, Jan Ślęk, Tadeusz Zathey.

Szczegółowy repertuar na stronie Artystki (partie operowe, oratoryjne, piesni)

bottom of page